hundar som människor?

när jag var ute och gick med azzar, slog det mig plötsligt, när både han och jag kolla in i ett fint hus, men stora fönster, och dyra (ser ut iaf) möbler och saker. om vi ser samma? om han nu också tänkte som jag gjorde, vad fint de har de. samma om man ser solnedgången och har hunden med sig, och himlen är alldeles rosa, och sista solstrålarna skiner i genom det rosa, tänker du hundarna igen vad fint? eller om nu hundarna ser en annan hund, tänker hunden, fan vad snygg tik/hane. ibland önskar man sig veta allt.


Kommentarer
Postat av: anya - my life, your entertainment

hundar ser det vi ser, såklart. fast hundar ser i svart/vitt och registrerar inte det likadant som vi människor. hundar ser möblerna vi ser, men tänker inte ''vad fint'' utan dom tänker ungefär ''där är något men det rör sig inte så ingen fara'' typ.. och om dom ser solnedgången, är den svart/vit & hundar tänker inte så mycket på det utan deras mörkerseende börjar kopplas på - det börjar ju bli mörkt :)



gud vad jag förstör dina tankar ibland.



tjarå! <3

2008-07-22 @ 07:11:58
URL: http://aniya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0